Kilometrul Bine
workshop-dacia-renault-group workshop-kilometrul-bine

Un drum străbătut împreună este un drum mai ușor

Pentru un tânăr aflat la început de drum, este important ca el să fie încurajat, sfătuit și ascultat, să simtă că nu este singur pe acest drum și că are pe cineva alături de el. La fel de important este să afle cât de mult contează să-și urmeze pasiunile și să știe că pentru a-și îndeplini visul, trebuie să se implice, să muncească și să nu se dea bătut. Pentru unii dintre noi, care am avut, poate, șansa să creștem într-un mediu în care ni s-a oferit susținere și iubire necondiționată, a fost ușor să încercăm mai multe activități, să descoperim pasiuni, să cunoaștem oameni care au contribuit la dezvoltarea noastră.

Pentru tinerii instituționalizați însă, lucrurile stau diferit. Așa că, pentru a le arăta că și ei pot să-și urmeze visul și că nu sunt singuri pe drumul ales, am organizat o serie de workshop-uri la sediile Renault Group din România, reunite sub numele Career Days.

Invitații au fost tineri instituționalizați, cu vârste cuprinse între 14 și 18 ani, care au avut ocazia să întâlnească angajați ai Grupului din România, profesioniști în domenii specifice industriei auto și nu numai.

Inițiativa face parte din proiectul „Viitorul pentru toți”, un proiect al Fundației Groupe Renault România dezvoltat în parteneriat cu Dacia, prin care copiii și tinerii instituționalizați sunt ajutați să devină adulți responsabili și independenți, prin finanțarea ședințelor de consiliere vocațională, coaching, precum și prin oferirea unor burse pentru cursuri de calificare profesională acreditate și prin inițiativa Career Days. Noi credem că fiecare copil merită să fie încurajat, fericit și iubit, noi credem în „Viitorul pentru toți”.

impreuna-spre-bine-kilomentrul-bine-proiect-social-dacia


De ce ați ales aceste workshop-uri și în ce au constat ele?

A fost nevoie de doi oameni să se întâlnească și să-și dorească să facă bine - Ana Cristache, director general al Asociației Lindenfeld și Otilia Ropotică, manager CSR Renault Group România. Împreună, Ana și Otilia au venit cu ideea întâlnirilor, ulterior, oamenii de bine, nu au întârziat să se alăture inițiativei. S-au pus cap la cap detaliile organizatorice, astfel încât tinerii să aibă o experiență de neuitat la sediile noastre.

Iată ce ne-au spus:
La Renault Group România proiectele au suflet. Ne-am dorit să facem bine și dincolo de suportul financiar. Suntem o companie mare, cu angajați specialiști în domeniile lor de activitate, astfel că ne-am dorit să le facilităm o întrevedere tinerilor cu colegii noștri. Să aibă ocazia să descopere o lume nouă, la care poate nu a avut acces până atunci. Întâlnirile au decurs bine și au fost cu discuții deschise, cu întrebări și răspunsuri, cu sfaturi, cu descrierea meseriilor, cu descrierea domeniilor de activitate, cu povești despre parcursuri profesionale, cu vizita sediului, a birourilor, a showroom-ului, cu testarea de mașini. Curiozitatea, entuziasmul și feedback-ul celor mici ne-au demonstrat valoarea acestor întâlniri.

Otilia Ropotica, Manager CSR                                                         

Cele 4 vizite de orientare profesională au fost foarte bine organizate de echipa de la Renault - am fost primiți cu căldură, zâmbete și multe informații noi pentru copii, dar și pentru unii dintre noi, adulții. Am reușit sa răspundem curiozităților mai multor copii și tineri, care se apropie de finalizarea studiilor și nu știu sigur ce domeniu să aleagă după clasa a 8-a sau după finalizarea liceului.
Atât copiilor, cât și voluntarilor și însoțitorilor din centre, le-a plăcut foarte mult experiența. Au putut să interacționeze cu oameni interesanți, modele de viață, oameni drăguți care i-au încurajat, le-au dat multe exemple de eșecuri și reușite și i-au sfătuit să își urmeze visurile, să își dorească mai mult, chiar dacă poate la prima vedere sunt descurajați. S-a pus accent pe educație și li s-a transmis îndemnul că ar fi mult mai bine pentru ei să învețe cât mai mult, să muncească pentru ce își doresc și să încerce cât mai multe experiențe, care să-i ajute să se dezvolte. Într-una dintre zile am primit bilețele cu încurajări si motto-uri motivaționale, bilete foarte apreciate, copiii s-au bucurat că cineva s-a gândit la ei. Mediul nou, dar fascinant, i-a impresionat pe toți și mulți au plecat mai motivați și optimiști că pot să facă și ei mai multe lucruri în viață și pot ajunge să își depășească condiția.

otilia-un-drum-strabatur-impreuna-kilometrul-bine-dacia

Cum s-au desfăşurat worksop-urile?

În workshop-urile desfășurate până acum, tinerii invitați au avut ocazia să stea de vorbă cu unii dintre colegii noștri din departamentele de Resurse Umane, Comunicare, Design, Inginerie, Cumpărări, CSR, Vânzări și Marketing, care au fost dornici să-i ajute pe tineri să înțeleagă mai bine ce presupun meseriile din domeniul lor și industria auto, cum au ajuns să aibă un astfel de job și ce studii au urmat.

Tinerii au primit și sfaturi practice despre cum să facă un CV, cum să se prezinte la un interviu, cum să caute un loc de muncă și ce cursuri adiționale pot să urmeze, astfel încât să ajungă unde și-au propus. Vorbitorii au creat o atmosferă relaxantă, cu discuții libere, menite să-i facă pe invitați să înțeleagă cât este de important să-și urmeze visul, să învețe și să muncească pentru a-l transforma în realitate.

ana-cristache-director-general-asociatia-lindenfeld

Bineînțeles că tinerii nu au plecat de la noi fără să facă un tur al sediului. De la Imaginarium, sala de recreație cu bibliotecă, unde s-au desfășurat prezentările, am pornit spre Amfiteatru. Copiii au fost impresionați de mărimea sălii, de faptul că putem aduce mașini pe scenă, că ne putem vedea și comunica cu persoane din alte țări, de acustică și chiar și-au imaginat că pot susține concerte pe scenă, în fața unui public numeros.

Uimirea de pe fețele lor a rămas întipărită și când am vizitat etajul 5, din sediul din București: au văzut piese de mașini, segmente de vehicule, sala de jocuri și mai mult decât atât, au vizitat birourile în care ne desfășurăm activitatea, ceea ce i-a determinat pe unii dintre tineri să-și dorească să devină colegii noștri.

Jocul de imaginație nu a lipsit nici el: în Creative Lab, spațiul de inovație, unde inginerii fac exerciții de imaginație, copiii au reușit să găsească 35 de utilități ale unui dop de sticlă. Și pentru că de multe ori, ce este mai bun rămâne la final, Showroom-ul s-a dovedit a fi un moment distractiv al vizitei. Tinerii s-au urcat în mașini, au testat funcțiile vehiculelor care le-au atras atenția, au creat un concert de claxoane.

Ce ne-au spus participanții

Pentru că aceste ateliere au fost dedicate lor, tinerilor instituționalizați, care au nevoie de suport în orientarea profesională și dezvoltarea personală, am fost bucuroși să aflăm și părerea unora dintre ei:

Mie mi-a plăcut de doamna cu sacou negru, care a spus la început că ne dă un test, să scoatem o foaie și a făcut mai multe glume să ne destindă. Apoi ne-a spus multe lucruri despre sediile Grupului din România, și în cât timp se produce o mașină. Ne-a adresat la final întrebări și noi am ghicit răspunsul. Mai vrem să revenim:). am primit și un bilețel cu citat: „Când totul pare să meargă împotriva ta, amintește-ți că avionul decolează împotriva vântului, nu cu el. – Henry Ford.
Victor, 15 ani

Mi-au plăcut doamnele și domnii de la Dacia, cu poveștile lor de viață și încurajările și cum au vorbit pe înțelesul nostru. Mi-a plăcut și că am putut vedea și testa mașinile, nu am mai avut ocazia asta niciodată.
Daniel, 15 ani

participanti-workshopuri-dacia
flamandu-georgiana

Cu ce impresie au rămas colegii noștri, care au povestit în cadrul workshopurilor?


Despre ce ai povestit cu cei mici și care au fost reacțiile lor?

Cred că unora dintre ei am reușit să le dau mai multă încredere în forțele lor și în ce pot să facă mai departe. Le-am povestit că începuturile pot fi mai grele pentru oricine, dar dacă au încredere în ei și în visul lor, muncesc și învață, sigur vor reuși. Important este să ia decizii, oricum vor părea ulterior, bune sau rele, vor fi deciziile lor, dar oricare va fi rezultatul, să învețe ceva. Le-am povestit și despre învățământul dual și cred că unii dintre ei se vor orienta spre astfel de clase.
Flamindu Georgiana, Dual education and D&I Project Manager

 

Din prezentarea ta ce le-a stârnit cel mai tare curiozitatea? 

Am ales să le vorbesc tinerilor despre mediul online din două perspective - pe o parte din perspectiva unei meserii în acest domeniu, iar apoi despre universul online cu plusurile şi minusurile lui. Curioşi au fost cu siguranţă atunci când am discutat despre platformele de socializare, un loc unde mulţi dintre ei petrec ore importante din zi. Am povestit despre pericolele din online şi despre faptul că trebuie să rămânem precauţi şi mereu alerţi la ceea ce postăm şi la persoanele cu care interacţionăm. Am discutat însă şi despre modul în care putem folosi nenumăratele resurse din online pentru învăţare şi dezvoltare personală. Îmi doresc ca discuţia să le fi aprins anumite beculeţe şi să-şi aducă aminte, la momentul potrivit, despre ceea ce am vorbit. Andreea Rădulescu, Manager Comunicare Online

andreea-radulescu-manager-comunicare
enciu-florina-designer-dacia-km-bine

Ce au însemnat pentru tine aceste workshopuri?

După desfășurarea workshopurilor am avut un sentiment de „bine”, de bucurie sufletească, conștientizând cât de important este să împărtășești cu elevii povestea ta, drumul tău, să-i încurajezi să-și urmeze visul, să nu renunțe din cauza contextului în care se regăsesc acum, pentru că orice este posibil dacă există pasiune, determinare, curiozitate și dorință. Genul acesta de inițiativă este menită să le deschidă oportunități și cu ajutorul nostru, al tuturor, pot avea un viitor mai bun, mai sigur și mai calitativ; chiar și o poveste sau o informație în plus poate să le fie de folos și să devină o motivație în plus pentru a realiza ceva cu adevărat măreț!
Enciu Florina Cristina, Designer

Despre ce au fost aceste workshopuri?

Cred ca experiența workshopurilor le-a adus celor mici mai mult decât inspirație pentru alegerea unei profesii. Sper că s-au simțit auziți și că au înțeles că părerea lor contează. Am văzut tineri curioși, cu pasiuni, dornici să ajungă pe picioarele lor. Dacă mesajele noastre i-au convins să își continue studiile, dacă l-am stârnit măcar pe unul dintre ei să lupte pentru pasiunea sa, să creadă că-și poate face o viață bună în societatea aceasta, atunci consider că am reușit să inspirăm! Chilat Patricia, Chef de Projet Transformation AGILE

chilat-patricia-km-bine-dacia
nicolcioiu-ioana-kilometrul-bine-daica

Cum i-ai găsit pe copii?

Copiii au ajuns la sediul DBC când ploua foarte tare, dar cred ca de la primele cuvinte și prezentări ale colegilor mei, atmosfera s-a încălzit. Pentru mine a fost prima experiență de acest fel și m-am bucurat să văd din partea lor curiozitate, întrebări specifice, interes pentru domeniul auto sau domenii conexe.

Nicolcioiu Ioana, Marketing Digital VN&AS Romania Senior​

De ce crezi ca au avut un impact pozitiv aceste workshopuri?

Îndrumarea este cel mai important lucru pentru un tânăr, indiferent de domeniu. Să primească un sfat profesional din partea unui adult, care are câțiva pași în fața lui, ajută enorm pentru că îi dă o direcție, un exemplu și îi poate trezi o dorință de „așa vreau și eu să fiu!”.

Hornea Alexandru, Șef produs ​

hornea-alexandru-sef-produs-dacia-kilometrul-bine

Aceste workshopuri au oferit tinerilor instituționalizați oportunitatea de a afla informații utile şi sfaturi practice, care îi pot ajuta în dezvoltarea personală și orientarea profesională, iar nouă, adulților, ne-au oferit bucuria de a-i cunoaște și de a le fi alături.

 

Un articol realizat de Otilia Ropotică, CSR Manager Renault Group România

Alte articole

manuela-voicu-coluntariat-orfelinat-copii-kilometrul-bine manuela-voicu-coluntariat-orfelinat-copii-kilometrul-bine
„Dacă ți se întâmplă ceva, eu al cui rămân?” O poveste despre cei care, uneori, sunt uitați de societate
romania-salbatica-documentar-kilometrul-bine romania-salbatica-documentar-kilometrul-bine
România Sălbatică - „Întâlnirea cu un râs a inspirat sloganul documentarului”
alex-filip-kilometrul-bine-siguranta-in-trafic alex-filip-kilometrul-bine-siguranta-in-trafic
Sfaturi despre cum să trăim într-un trafic mai bun. Interviu cu Alex Filip despre Boaba de Siguranţă