Tomiță Săndulachi este unul dintre colegii noștri din cadrul Renault Group care se ocupă de proiectarea de piese mecanice prototip. Cu o experiență de peste 10 ani în domeniul ingineriei industriale a reușit să deprindă cunoștințe tehnice și de asistență IT la un nivel avansat. Debutul pandemiei i-a oferit oportunitatea de a întinde o mână de ajutor acolo unde era mare nevoie. Vă invităm să aflăm povestea lui Tomiță.
Cum ai ajuns să fii voluntar la un centru de vaccinare?
Totul a început când Comisia Europeană a luat decizia acordării autorizației de punere pe piață a primului vaccin împotriva COVID-19. Ministerul Sănătății a dat undă verde pentru crearea de centre de vaccinare la nivel național și astfel și-a început activitatea Centrul de Vaccinare U.A.T. Pitești care a lansat sesiunea de recrutare a personalului medico-sanitar. În cadrul sesiunii a aplicat și soția mea, cadru medical. Cum în orice domeniu este nevoie și de activitate pe partea de IT și suport tehnic, într-o seara m-a întrebat soția dacă nu aș putea să-i ajut la înființarea unei baze de date de lucru care să conțină diverse informații privind organigrame, fluxuri de personal și borderouri. Pentru că activitatea profesională o desfășuram 100% de acasă și timpul alocat drumului către și de la serviciu nu mai trebuia să-l am în vedere, am acceptat invitația de a ajuta activitatea organizațională a centrului de vaccinare din ianuarie 2021 până în mai 2022.
Ce a presupus mai exact implicarea ta în cadrul centrului de vaccinare din Pitești?
Activitățile demarate de mine au fost diverse și au avut legătură cu partea organizatorică a personalului medical. La început am lansat un grup de WhatsApp pentru relaționare și comunicare între persoanele din centru. O altă activitate a fost să creez și mențin la zi organigrama pe fluxuri a personalului calificat. Am realizat și un registru pentru semnături de prezență a personalului. Mă deplasam săptămânal la centru pentru a încărca în sistem registrul. Am fost responsabil și pentru borderoul centralizat care conținea informații despre activitatea personalului: numărul de ore efectuate, plăți, etc. Mai târziu au fost introduse pe piață și celelalte tipuri de vaccin și a fost nevoie să reorganizăm fluxurile de personal calificat pentru fiecare dintre vaccinuri.
În mai 2021 s-a finalizat misiunea ta în centrul de vaccinare. Ce a urmat?
În septembrie 2021, la nivel național, a fost propusă acordarea unor tichete de masă celor care se vaccinau, astfel că am avut o colaborare directă cu DSP Argeș pentru realizarea acestei acțiuni. Am fost responsabil de pregătirea registrului de lucru pentru evidența tichetelor de masă, raportând lunar o situație către DSP. De asemenea, la nivelul județului Argeș, am pus la dispoziție registrele de lucru pe sate și comune pentru ca primăriile din județ să poată aloca tichetele către beneficiari, fără să mai fie necesară o deplasare în Pitești. Pe raza județului am ajutat și la centralizarea fluxului de personal care a participat în cadrul campaniilor mobile de tip drive-through.
Ai amintiri plăcute din acea perioadă?
Faptul că îi ajutam cu adevărat pe cei din sistemul medico-sanitar, care erau mult prea preocupați de sănătatea oamenilor ca să mai aibă timp și energie să realizeze și să implementeze procese noi. Asta este cea mai plăcută amintire.
De ce ar trebui să ne implicăm activ în viața comunității în care locuim?
Activitatea de voluntariat joacă un rol cheie în dezvoltarea noastră. Prin voluntariat ne detașăm de propria persoană și oferim ce avem mai bun pentru sprijinirea unei cauze. Experiențele prin care trecem sunt valoroase și ne ajută să devenim mai buni atât cu noi, cât și cu cei cu care interacționăm. Fiecare dintre noi poate contribui la evoluția comunității în care trăiește. E nevoie doar să găsim locul potrivit personalității noastre.
Un articol realizat de Alexandru Stanciu, contribuitor KilometrulBine.ro, stagiar în cadrul echipei de Comunicare și CSR Renault Group România.