Andreea Rădulescu, Renault Group, contributor kilometrulbine.ro, în dialog cu colegii din Direcția Cumpărări a Groupe Renault România.
Colegii noștri de la Direcția Cumpărări au reușit mereu să ne surprindă prin implicare și fapte bune. Sunt o echipă mare, ce se împarte între București și Mioveni, însă asta nu-i împiedică să pună la cale proiecte sociale care îi aduc împreună. Puterea lor stă în faptul că rămân o echipă unită, dincolo de activitatea de zi cu zi.
În continuare, aflăm povești cu multă emoție și inspirație despre bucuria de a face bine.
Ce v-a determinat să vă implicați în acțiuni de voluntariat?
Dintotdeauna, oamenii din Direcția Cumpărări au fost orientați către a sprijini cauze umanitare. După mai multe acțiuni individuale, ne-am dat seama că puterea colectivă este cea mai importantă și astfel s-a născut proiectul echipei noastre, „Adoptă o familie”.
De unde a plecat ideea, ce înseamnă proiectul „Adoptă o familie” și cum i-ați ales numele?
Proiectul „Adoptă o familie” reprezintă o inițiativă mai amplă a echipei de Calitatea Managementului, din cadrul Direcției Cumpărări, denumită sugestiv #facemfaptebune. Aceasta inițiativă s-a născut, încă de acum doi ani, din dorința de a veni în sprijinul comunității.
Prima acțiune a avut loc în Decembrie 2019, când toți colegii s-au alăturat acțiunii „Copacul cu fapte bune” și au dăruit cadouri unor familii nevoiașe. Am continuat să #facemfaptebune și în 2020. Astfel, în luna Decembrie, ne-am propus să ajutăm două familii încercate de greutățile vieții, identificate de colegii noștri.
Proiectul acesta înseamnă mai mult decât donații de bani sau alte bunuri. Să participi la creșterea unor copii, să dai sfaturi și să te implici direct în evoluția lor, să vezi cum devin OAMENI este adevărata provocare și satisfacție sufletească a fiecăruia dintre noi. De aici a venit în mod natural, cuvântul ADOPTĂ.
Cum au fost alese familiile Stancu și Nicuță pentru „Adoptă o familie”? Cum s-a schimbat viața acestora în urma proiectului?
Familii nevoiașe sunt peste tot. Nu trebuie decât să ridici privirea și să te uiți în jur. Noi am identificat aceste familii, una din București și una din Mioveni, deoarece salariații Direcției Cumpărări își desfășoară activitatea în cele 2 localități.
Familia Stancu din Mioveni este formată din tatăl și cei trei copii, cu vârste între 3 și 7 ani. Tatăl asigură un mic venit lucrând în domeniul construcțiilor ca zilier.
Datorită generozității colegilor noștri, familia Stancu a primit în casa ei nu numai binecuvântările unei sărbători de Crăciun, dar și speranța unui trai decent. De asemenea, am reușit să cumpărăm: mașină de spălat, prăjitor de pâine, uscător de păr, boiler pe lemne, materiale pentru canalizare, fosă septică, instalații sanitare și accesorii pentru baie. Totodată, casa familiei Stancu a fost branșată gratuit la serviciul de apă și canalizare. Din donațiile extra, copiii au primit un telefon, tabletă și laptop pentru a-și putea desfășura lecțiile online, un birou și un pat.
Familia Nicuță din București este formată din bunica și trei copii cu vârste între 11 și 16 ani. Copiii sunt crescuți de bunica Florica, singurul adult din familie. Unicul venit este format din alocațiile celor mici, deoarece bunica nu beneficiază de contribuții de la stat.
Ne aducem aminte cu drag momentul în care colegii noștri au fost întâmpinați de niște copii ușor timizi, cu mult bun simț cărora nu le venea a crede că Moș Crăciun le-a răspuns scrisorilor. Bucuria din ochii lor în momentul vederii cadourilor în care se găseau lucruri noi a fost de neprețuit. Bunica a fost extrem de uimită de cantitatea de alimente primită.
„Unde sunt mulți, puterea crește”. Alături de colegii de la Finance Business Services (fost Alliance Cost Optimization – ACO) le-am cumpărat scaune de birou, iar din donații au primit cărți, materiale didactice și un birou. Tot alături de ei, în urma cu câțiva ani, am organizat un Festival culinar cu licitație, în urma căruia s-a reușit renovarea casei (construirea băii, renovarea camerelor și achiziționarea unui boiler pe lemne etc.).
Ce satisfacții și provocări vă oferă voluntariatul?
Zâmbetul copilului fericit, atunci când primește un mic dar neașteptat cadou, la care nici nu a îndrăznit să viseze este cea mai mare satisfacție a noastră. Atunci când vrei să faci bine, inevitabil apar și provocările, dar acțiunile caritabile sunt voluntare. Cu o comunicare eficientă între noi, am reușit să depășim orice piedică.
Cum v-a schimbat implicarea în tipul acesta de acțiuni?
În ciuda contextului nefavorabil, acțiuni ca acestea ne țin pe toți aproape, ne ajută să ne cunoaștem mai bine, dincolo de spațiul geografic în care ne aflăm sau specificul activității. Dacă dăruiești din toată inima celor mai puțin norocoși, devii un om mai bun, iar astfel de oameni reușesc să schimbe în bine lumea din jurul lor. De unde și motto-ul nostru: „Fii tu însuți schimbarea pe care vrei să o vezi în lume”.
Ce alte proiecte ați mai desfășurat, de-a lungul timpului, și pe care dintre acestea încă le mai continuați?
Sub inițiativa #facemfaptebune, am avut mai multe proiecte: „Copacul cu fapte bune”, o serie de ateliere de creație cu obiecte handmade, pe care le-am comercializat tot în scop caritabil, dar și acțiuni de ecologizare, la care au participat cu entuziasm toți colegii noștri.
Ce sfat le-ar da echipa Direcției Cumpărări celor care vor să facă voluntariat?
În perioade dificile cum e cea de acum de exemplu, specialiștii în psihologie ne îndeamnă să ne orientăm spre dezvoltarea noastră, iar proiectele de voluntariat ne pot ajuta foarte mult în acest sens. O asemenea implicare nu ține cont de vârstă sau de statut și nu are limită! Trebuie doar să vrei să împarți cu ceilalți din ceea ce ai tu: timp, sfaturi, experiențe, bunuri materiale, lista rămâne deschisă!
Sursă foto: Pexels.com
Un articol realizat de Rădulescu Andreea, Corporate Digital Communications Manager Renault Group România