Kilometrul Bine
off-road-si-volunraiat-dacia-romania-m off-road-si-volunraiat-dacia-romania

De la competiţiile off-road, la aventura implicării în acţiuni de voluntariat

Andreea Rădulescu, contribuitor kilometrulbine.ro, de vorbă cu Constantin Karol Pereţeanu și Ionuț-Cosmin Marcu, doi dintre membrii Clubului Duster 4X4 Everyone.

Știm multe despre Clubul Duster 4X4 Everyone, de la colegii noștri pasionați de automobile, inginerie, mecanică şi off-road. Clubul a fost creat de către și pentru angajații Dacia și Renault din România în 2010, aşa că membri lui sunt angajaţii companiei. Dincolo de performanțele din competiții, am vrut să aflăm mai mult despre implicarea Clubului în acțiuni sociale, așa că am stat de vorba cu Constantin Karol Pereţeanu și Ionuț-Cosmin Marcu, doi dintre membrii Clubului.

voluntarii-clubului-duster-kilometrul-bine

Mai întâi, am vrea să ne povestiți despre cum a luat naștere Clubul

Povestea Clubului Duster 4X4 Everyone a plecat de la o idee: aceea de a crea o mașina pregătită pentru off-road, cu care să participăm în competițiile naționale dedicate acestui sport. Față de un vehicul Duster standard, mașinile folosite în competiții au fost transformate, ca să corespundă unor astfel de nevoi. Au primit alte centuri de siguranță, modificări de suspensie, alte cauciucuri şi aşa mai departe. Prima competiție la care am participat a fost Transilvania Adventure Trophy – o competiție cu prezență internațională și cu aproximativ 100 de echipaje la linia de start.

De atunci, Clubul Duster 4X4 a participat la Campionatul Național de Off-Road din 2010 până în 2021. Cele mai bune rezultate le-am înregistrat în 2017, 2018, 2019. Am fost prezenți pe podium pe toate treptele, ceea ce ne bucură este că am ocupat în special locurile 1 și 2.

Pe lângă performanța foarte bună în competițiile off-road, ați reușit să creați, în interiorul clubului Duster 4X4, o comunitate implicată în acțiuni sociale. Cum a început aventura voastră ca voluntari?

Implicarea cluburilor de off-road în diverse acţiuni sociale sau de salvare este ceva firesc, pentru că noi avem abilitățile şi echipamentele necesare să ajungem în locuri mai puţin accesibile sau foarte retrase. De multe ori, în situaţii de calamitate, membri cluburilor de off-road sunt solicitaţi să ajute, pe baza unui protocol ce există între Comisia Naţională de Off-Road şi Inspectoratul General pentru Situații de Urgență. Există cumva o tradiţie în acest sens, de a ne implica şi a ajuta acolo unde putem.

La început, în 2014, 2015, am fost colaboratori, alături de alte grupuri, la diferite acțiuni umanitare, despre care aflam din comunitatea noastră de off-road. În afară de contribuția financiară, mergeam și distribuiam produse alimentare de uz general, haine sau rechizite.

După o perioadă în care am fost doar contributori, ne-a venit ideea să organizăm chiar noi astfel de acțiuni umanitare şi am făcut acest lucru până în 2018. Apoi, pentru că au început să fie ceva mai puțini membri în club, ceea ce nu ne-a mai permis să organizăm propriile noastre evenimente, am reluat participarea alături de alte organizații.

voluntari-club-duster-campanii-voluntariat
campanii-de-voluntariat-dacia-duster

Care era parcursul obișnuit al unei acțiuni organizate de voi?

De obicei, în luna decembrie sau în primăvară, lansam colegilor noştri invitaţia de a participa la donare, prin intermediul urnelor pe care le puneam la dispoziţie. Pot spune că, de fiecare dată, am fost uimiți de implicarea și dărnicia colegilor noștri. De multe ori, am reușit chiar și în câteva zile să ajungem la sumele pe care ni le propuneam.

Cu sprijinul financiar al colegilor, pregăteam pachete și le duceam familiilor fără posibilități financiare, în special bătrâni și copii din zone precum Argeș, Buzău sau Dâmbovița. Pregăteam cu precădere colete cu alimente de primă necesitate, dulciuri, haine, jucării. Uneori, cumpăram penare sau ghiozdane, acolo unde știam că este necesar. În plus, colectam de la colegi îmbrăcăminte și încălțăminte în stare foarte bună, pe care le duceam către asociațiile zonale, care le distribuiau acolo unde ştiau că există nevoi.

O asemenea acțiune ne ocupa un week-end întreg, pentru că mai întâi făceam cumpărăturile, apoi pregăteam pachetele, alături de toți membri participanți, apoi făceam distribuirea. Este nevoie de cel puțin 2 mașini și o echipa de 5, 6 persoane pentru distribuirea pachetelor într-o comunitate.

Cum ajungeați la aceste comunități, cine va îndruma?

În toate acțiunile noastre, ne îndreptam către comunități despre care știam, din surse sigure că nevoie de ajutor. Aflăm, de exemplu de la primăriile locale sau de la asociațiile care acționau în zonă. Alteori, am fost alături de echipa de comunicare, din companie, atunci când au avut nevoie de ajutor pentru transportarea cadourilor sau pachetelor strânse care urmare a diferitelor acțiuni și pe care aveau nevoie să le distribuie rapid și în siguranță către beneficiari.

 

Cu ce gânduri ați rămas după toți acești ani de implicare în acțiuni sociale?

Toată aceasta experiență îşi lasă cumva amprenta și rămâi cu o lecţie importantă de viaţă. Tot ceea ce ţi se pare firesc şi normal, ca un dat, atunci când vezi situaţia unor oameni care trăiesc în condiţii extreme, îţi dai seama cât eşti de norocos şi apreciezi ceea ce ai. Asta, pe lângă bucuria că faci bine și ajuți.

 

Un articol realizat de Rădulescu Andreea, Corporate Digital Communications Manager Renault Group România

Alte articole

persoanele-cu-dizabilitati-nu-isi-doresc%20loc-de-parcare-dedicat-kilometrul-bine persoanele-cu-dizabilitati-nu-isi-doresc%20loc-de-parcare-dedicat-kilometrul-bine
Persoanele cu dizabilități nu își doresc loc de parcare dedicat, însă au nevoie de el
manuela-voicu-coluntariat-orfelinat-copii-kilometrul-bine manuela-voicu-coluntariat-orfelinat-copii-kilometrul-bine
„Dacă ți se întâmplă ceva, eu al cui rămân?” O poveste despre cei care, uneori, sunt uitați de societate
sustenabilitate-renault-group-fundatie sustenabilitate-renault-group-fundatie
Teia Ciulacu, Viitor Plus: „Dacă nu facem asta noi, acasă, nu putem să avem pretenții de la altcineva sau nu putem compensa prin caritate, lipsa de sustenabilitate din cadrul unei companii”