Reciclarea pieselor și materialelor la finalul ciclului de viață al vehiculelor, pentru a le reincorpora în fabricarea de mașini noi, este o axă importantă a strategiei de mediu a Grupului Renault. Scopul nostru este de a limita epuizarea resurselor naturale și de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră rezultate din activitățile companiei. Iată cum:
Ați trecut prin multe împreună, ați călătorit împreună, ați împărtășit momente din viață, dar, după toți acești ani de loialitate, mașina voastră iubită este gata pentru fier vechi... dar, să fie oare acesta sfârșitul? Există o a doua viață pentru prietenii noștri de drum? Răspunsul este da: datorită reciclării, un pas esențial în economia circulară auto care permite reincorporarea materialelor vechi în fabricarea de mașini noi.
Cum funcționează reciclarea auto? Care sunt pașii principali? Cum se transformă mașinile noastre vechi într-o resursă? Ce se întâmplă cu vehiculele electrice? Vă invităm să ne aflați mai multe despre strategia Grupului Renault în ceea ce privește reciclarea auto.
Grupul Renault este responsabil pentru gestionarea vehiculelor la sfârșitul ciclului de viață pentru toate mărcile sale
Un vehicul end-of-life (ELV) se referă la o mașină care a ajuns la sfârșitul ciclului său de viață, fie pentru că nu mai este aptă pentru circulație, cum ar fi vehiculele accidentate, fie pentru că reparația sa nu mai este viabilă din punct de vedere economic. Considerată deșeu, reciclarea auto reprezintă o provocare majoră pentru mediu, dar permite valorificarea pieselor și materialelor care compun mașina, oferindu-le o a doua viață, și limitând în acealsi timp extracția de materiale virgine noi. În timp ce la nivel european directiva ELV este în curs de revizuire, gestionarea vehiculelor la sfârșitul vieții în Franța este reglementată de legea AGEC (legea economiei circulare anti-deșeuri). Această reglementare a stabilit în 2024 responsabilitatea extinsă a producătorului (EPR), și anume producătorul auto.
Renault Group este responsabil de gestionarea ELV-urilor pentru toate mărcile sale. În acest proces, se bazează pe entitatea sa specializată în economia circulară pentru industria auto, The Future Is NEUTRAL, care are un întreg ecosistem de parteneri și filiale specializate pentru fiecare etapă a reciclării.