IG: De curând, Dacia a lansat kilometrulbine.ro, platforma de CSR a companiei. Ce părere aveți despre tranziția către o societate mai verde, mai curată, mai sustenabilă și incluziunea socială, cele două axe pe care le urmăresc proiectele de CSR?
DD: Categoric sunt importante, în special prima, din punctul nostru de vedere, pentru că activăm mai mult în zona asta. Cred că, astăzi, nu putem să ne mai gândim doar la noi, la viața noastră, la ceea ce facem, fără să acordăm atenție și mediului. Îl afectăm suficient de mult, încât să conteze ceea ce facem fiecare dintre noi pentru protejarea lui. Cu atât mai plauzibile sunt inițiativele companiilor care se gândesc la lucrul acesta și dezvoltă proiecte pentru protejarea mediului înconjurător.
IG: Vă propuneți ca documentarul „România Sălbatică” să ajungă în cât mai multe școli pentru a fi vizionat de generațiile tinere și nu numai. Când considerați că e momentul oportun să înceapă educația de mediu?
CD: Da, bineînțeles. În primul rând, acest proiect, respectiv filmul, are scopul de a educa tinerele generații și de a aduce natura mai aproape de oameni. Știu deja că s-a făcut o campanie în câteva școli din țară după ce filmul a fost proiectat în mai multe orașe. Ne dorim, bineînțeles, să ajungă chiar în toate școlile din România, dacă e posibil. Educația de mediu ar fi trebuit să înceapă cu mulți ani înainte, dar din păcate, în România, acest aspect nu a fost cam niciodată o prioritate.
Totuși, sperăm că în anii următori acest lucru să devină o preocupare majoră, pentru că într-adevăr, lumea ar trebui să fie din ce în ce mai îngrijorată de transformările mediului și ale planetei noastre. Cu siguranță, ar trebui să existe mai multă implicare în această direcție.
IG: Ce sfat le-ați oferi tinerilor care își doresc o carieră în domeniul artelor vizuale. Dacă ar fi să le povestiți doar despre un singur lucru de care ar trebui să țină cont mereu în parcursul profesional, care ar fi acela?
DD: Consider că, în primul rând, trebuie să fie perseverenți în domeniul acesta. E un domeniu în care, dacă nu ai răbdare și nu ești perseverent, e greu să reușești, mai ales când vrei să filmezi sau să fotografiezi natura. În al doilea rând, e o industrie în continuă dezvoltare mai ales acum, când crește preocuparea legată de natură, de protejarea ei, de conservare. Poți dezvolta proiecte creative în domeniul acesta, cu atât mai mult în România. În țara noastră această nișă este la început. E o lume frumoasă, cu perseverență și răbdare se poate reuși, categoric.
Dan Dinu are o experiență de peste 20 de ani în fotografie. În anul 2015, a fondat FORONA (Organizația Fotografilor de Natură din România) alături de alți fotografi, pentru a contribui și mai mult la conservarea mediului folosind ca unealtă principală fotografia de natură.
De-a lungul timpului, fotograful a colaborat cu Wild Wonders of Europe sau Rewilding Europe și este fotograf colaborator al WWF (World Wide Fund for Nature). În anul 2010 a inițiat „România Sălbatică”, cel mai ambițios proiect de fotografie dedicat naturii din România. Dan a avut 7 expoziții personale, numeroase proiecții video și a participat la multe expoziții de grup. A vizitat și fotografiat până acum peste 30 de țări.
Cosmin Dumitrache și-a început cariera în domeniul producției video din adolescență, cum chiar el ne povestește. Pasiunea lui s-a născut din curiozitate. Din anul 2013 s-a alăturat echipei „România Sălbatică”.
În anul 2015, cei doi au fondat NTD (Nature & Travel Documentaries), proiect dedicat filmului documentar și de atunci lucrează împreună la diverse producții, care se bucură de un real succes. Cosmin a realizat filme despre natură și protecția ei, alături de cele mai importante ONG-uri din domeniu, precum: WWF, Propark sau Conservation Carpathia.
Iulia este absolventă a facultății de Jurnalism și Științele Comunicării și intern CSR în cadrul direcției de Comunicare și CSR a Renault Group din România. „Pentru mine viața e o provocare din care descopăr mereu și lucruri frumoase. Faptul că m-am născut cu probleme de mobilitate nu m-a împiedicat niciodată să spun „DA” experiențelor minunate care contribuie la dezvoltarea mea profesională și personală. Motto-ul meu este: Don’t give up & follow your dreams.”
Sursă foto: arhivă personală
Un articol realizat de Iulia Ghinea, contributor KilometrulBine.ro, stagiar în cadrul echipei de Comunicare și CSR Renault Group România.